class=" catalog-product-view catalog-product-view product-a-kommunikacio-ritualis-elmelete categorypath-konyvek-bolcseszettudomany-kommunikacio category-kommunikacio">

ELTE könyv webáruház

Default welcome msg!

A kommunikáció rituális elmélete

A kommunikáció rituális elmélete

Szerző: Andok Mónika

Kiadás éve: 2017

Kiadó: Gondolat Kiadó Kft.

Nyelv: magyar

ISBN: 9789636937935

Kötés: kartonált

Oldalszám: 149

Állapot: Rendelhető

Normál ár: 2 500 Ft

Eötvös ár: 2 375 Ft

A te árad:
2 375 Ft

Raktáron

  • Személyes átvétel könyvesboltjainkban legfeljebb 2 nap
  • Személyes átvétel Pick Pack Ponton Budapesten 3 munkanap, vidéken 4 munkanap
  • Házhoz szállítás legfeljebb 3 munkanap

Részletes leírás

Az általános kommunikációelmélet nagy iskolái, irányzatai – tranzakciós, interakciós, participációs – között tartják számon a kommunikáció rituális leírását, modelljét. Az elméleti alapok kialakítása James Carey nevéhez fűződik, aki az 1970-es évektől publikált a témában. Kommunikáció és kultúra kapcsolatára, a kommunikációban részt vevő ember kultúrát (és egyben jelentést) létrehozó és alakító mindennapi cselekvésére figyel az elmélet. Carey méltatói a kommunikációkutatás értelmező fordulataként tekintenek életművére. A rituális modell megjelenése nemcsak a kommunikáció-, de a médiakutatás területén is visszhangra talált, s nemcsak a klasszikus tömegkommunikáció, de a közösségi média folyamatainak elemzésében is megjelenik a kortárs kutatásokban.Bár maga a rituális modell meglehetősen sokat emlegetett a magyar kommunikációs szakirodalomban is, ám átfogó monográfia még nem született a témában. A kötet ily módon hézagpótlásra vállalkozik a magyar nyelvű szakirodalmi kínálatban.Andok Mónika PhD (1972) kommunikációés médiakutató, tanszékvezető egyetemi docens a Pázmány Péter Katolikus Egyetem Kommunikációtudományi tanszékén. A Magyar Kommunikációtudományi Társaság és a Magyar Szemiotikai Társaság tagja. Főbb kutatási területei: általános kommunikációelmélet, közösségi média, médiaműfajok szövegtipológiai kutatása. Legutóbbi könyvei: A hírek története (2013) Aczél–Andok–Bokor: Műveljük a médiát! (2015), Digitális média és mindennapi élet (2016).